Cum să fii mai productivă și mai organizată

Un om organizat este un om productiv, care reușește să facă tot ce își propune. Dar cum să fii o mamă productivă, când treburile casnice pare că nu se mai termină, cei mici au mereu nevoie de tine, iar la serviciu taskurile se tot înmulțesc. Ei bine, există un secret!

Cum să fii mai productivă și mai organizată, indiferent de cât de multe lucruri ai de făcut, află din articol!

Fă-ți zilnic un to do list

Atunci când îți notezi pe o foaie tot ce ai de făcut pe parcursul zilei, lucrurile parcă se aranjează mai ușor la locul lor. De aceea, înainte de culcare sau dimineața, imediat după ce te trezești, fă-ți o listă cu tot ce trebuie să reușești pe parcursul zilei.

Prioritizează lucrurile

Un to do list nu te va ajuta să fii mai organizată dacă nu vei și acționa. După ce ai întocmit lista, începe să prioritizezi lucrurile. În primul rând, fă ceea ce este mai important, iar treburile mai neînsemnate lasă-le pentru atunci când le vei termina de făcut pe cele care sunt absolut necesare.

Începe cu organizarea spațiului de lucru

Dacă lucrezi la birou, organizează-ți biroul. Dacă trebuie să gătești, organizează-ți bucătăria. Organizarea spațiului de lucru nu înseamnă doar ca acesta să fie curat, ci și să te ajute să fii mai productivă.

Scapă de lucrurile care nu îți sunt de ajutor

Obiectele pe care le ții „pentru că vei avea nevoie de ele vreodată”, de cele mai multe ori te împiedică să fii organizată. Scapă de documentele și hârtiile vechi sau de cablurile care stau împrăștiate prin toată casa. Adună-le pe toate la un loc și depozitează-le undeva unde nu te vor încurca. E valabil acest lucru și pentru birou, nu doar pentru casă.

Petrece mai puțin timp în online

Prezența pe rețetele de socializare ne consumă foarte mult timp. Din acest motiv, organizează-te și atunci când vine vorba de acest aspect. Este foarte important să-ți planifici un anumit timp pentru a-l petrece în online. În plus, atunci când lucrezi, pentru a nu fi sustrasă, oprește sunetul notificărilor, care au tendința de a te distrage.

Folosește cutii de depozitare

Dacă spațiul în care lucrezi sau locuiești este mic, folosește cutii de depozitare. Acest lucru te va ajuta să ai toate lucrurile la îndemână, dar și să îți organizezi spațiul. De asemenea, folosește și spațiul liber din dulapuri. Aranjează pe rafturi ceea ce folosești rar și ține-le după ușa închisă, însă în ordine.

Fă ordine zilnic

Un spațiu în care faci zilnic ordine este un spațiu curat și aerisit. Pentru a nu lăsa haosul să predomine, imediat ce ai terminat treburile, pune toate lucrurile la locul lor. Dacă cel mic s-a jucat, strângeți împreună jucăriile, strânge hainele împrăștiate de prin casă, nu lăsa dezordinea să se instaleze și astfel nu vei mai fi nevoită să petreci câte o zi întreagă făcând curățenie. Curățenia se menține zilnic.

Renunță la multitasking

Poate crezi că dacă începi să faci mai multe lucruri odată, le vei reuși pe toate, însă nu este așa. Multitasking-ul nu te face mai productivă. Din contra, s-ar putea să începi mai multe treburi, dar să nu duci la capăt nici una, de aceea fă lucrurile pe rând. Orice intervenție nu face decât să îți distragă atenția și să te încetinească.

E bine să fii mereu organizată și să le reușești pe toate, însă acest lucru se învață zilnic, de aceea este foarte important să nu pui presiune pe tine. Cu pași mici, vei reuși să ții lucrurile sub control.

Sursa foto – Unsplash

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.