De ce tot mai multe mămici aleg profesia SMM? Sfatul specialistului

Tot mai multă lume migrează pe online, lucru indispensabil în zilele noastre. Ne-am gândit că ți-ar fi utile câteva sfaturi despre cum să te expui pe rețelele de socializare sau chiar cum să faci bani din ele. Citește mai multe într-un interviu cu Ecaterina Gurscaia, specialist SMM.

Ecaterina, ce este SMM și de ce foarte multe mămici se orientează spre această profesie?

SMM se descifrează ca „Social Media Manager”. Cu alte cuvinte, SMM e persoana care administrează, dezvoltă și promovează pagini pe rețele de socializare. La faza cu maternitatea aș spune că este, mai degrabă, o coincidență, deoarece multe femei caută un venit suplimentar anume în perioada când stau acasă, îngrijind copiii și au nevoie de un venit suplimentar. Atunci când descoperă SMM, însă, nu mai vor să revină la jobul de la birou. Și totuși nu e doar despre publicat story și postări, nu. E un job mult mai complex. Care necesită studii, experiență, perseverență, răbdare, implicare, creativitate și multe altele.

Nu este un secret că mulți oameni câștigă bani buni pe Instagram sau Facebook. Poți să ne divulgi câteva secrete esențiale pe care le-ar putea folosi orice mămică pentru a-și crește numărul de urmăritori?

Promovarea gratuită constă în: hashtag-uri, locație geo, massfollowing manual, PR gratuit între bloggeri cu aceeași statistică a paginii, interactive, și, evident, un content calitativ. La fel e important să nu lipsim din story, niciodată. De asta e nevoie de un SMM, pentru că nu fiecare are timpul necesar pentru a se ocupa de sine stătător. Aplicând toate metodele gratuite, îți crești garantat contul cu minim 300 de urmăritori activi și fideli, în fiecare lună. Adăugând la acestea metodele de plată – creșterea nu are limite. Trebuie însă să fim atenți să atragem doar publicul țintă, pentru că, atunci când le vinzi tuturor, nu vinzi nimănui.

Ce ar trebui să postăm ca să fie interesant?

Postări gen poză însoțită de un Emoji – nu sunt foarte benefice. Publicul nostru vrea sfaturi, istorii și sinceritate. Cei din țările post sovietice preferă texte mari în postări. Publicul din SUA, însă, nu le citește. Acolo e suficient să pui o poza si o propoziție ca să aduni statistica necesară.

Dacă un SMM specialist are puțini urmăritori, înseamnă că nu e un specialist bun?

Nu neapărat. Un SMM nu e obligat să fie și blogger. Dacă are nevoie de clienți noi, îi poate obține promovând serviciile sale pe pagina sa, dar asta doar dacă își dorește și dispune de timpul necesar. Eu, de exemplu, având copil mic și mulți clienți, nu mai am timp de investit în pagina personală. Așadar, pagina mea nu prezintă un model din portofoliu.

6. E bine să îți crești profilul participând la give away?

Atunci când ai peste 10000-15000 de followeri. Altfel, 30-70% vor da unfollow după ce concursul va lua sfârșit. Iar cei ce vor rămâne, nu vor fi activi și astfel îți vor strica statistica și va fi greu să crești organic.

Ecaterina, îți mulțumesc!

Sursa Foto: unsplash.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.